Medlemsbrev 25 Juli 2017

Tisdag 25 juli 2017

Hoppas att njuter av sommaren nu när solen och värmen äntligen har parkerat sig över vårt land. Det är en dryg vecka kvar innan vi går in i augusti månad och vardagen sakta träder in igen. Så skönt att gå tillbaka till vardagsrutiner igen tycker vissa medan andra gärna hade förlängt semestern några veckor till.

För Knivsta liberalernas del innebär augusti månad ett spännande medlemsmöte att se fram emot. Ett möte där vi bland annat ska börja byggandet av en gemensam plattform inför nästa års valrörelse. Ni kan redan nu vika av den 17 augusti för detta.

Vi ska även genomföra en rådgivande medlemsomröstning som konsekvens av att länsförbundet i Uppsala nominerade Birgitta Ohlsson. I länet har majoriteten av lokalföreningarna valt att genomföra rådgivande medlemsomröstning medan andra låter ombuden rösta genom sitt representativa mandat för medlemmarnas räkning. Ni ombeds att rösta mellan Birgitta Ohlsson eller Jan Björklund. Det är viktigt att vi är pålästa så att vi kan genomföra en omröstning den 17 augusti.

Vad gäller det praktiska politiska arbetet på lokal nivå så skickar jag ut en medlemsenkät via mejl i början på nästa månad där ni kan lämna förslag på frågor ni önskar diskutera på medlemsmötet i augusti. Det kan vara frågor och ställningstagande kopplat till budget, samhällsbyggnad, skola/barnomsorg, äldrevård eller integrationsfrågor, eller annat.

Målet är att vi tillsammans ska skapa ett underlag som vi diskuterar på ett första möte och röstar om på ett nytt medlemsmöte två veckor senare den 31 augusti. Målet är att vi ska nå samsyn och enas kring profil frågor. Det är viktigt att vi tar oss den tiden för att sätta en gemensam agenda som vi kan enas kring. Här måste majoritetsbeslut råda vilket betyder att vi lojalt rättar oss efter det i ord och handling.

Det är även hög tid att sätta sig in i nomineringsprocessen inför läns och rikslistan.
Under medlemsmötet presenterar vi upplägget och rutinerna kring det.

Det var några ord om det som kommer i höst.

Jag önskar alla en fortsatt trevlig sommar återkommer i början på augusti månad med utlovad medlemsenkät.

Hälsningar
Ordförande/Gruppledare Liberalerna Knivsta